ELIN

Nya rubriker, oehört simpelt denna gången, tihi!

Jag har sagt det många gånger, men jag säger det igen; umgås bara med personer som får dig att må bra!
Jag vet inte hur många gånger jag har snackat med vänner som har varit ledsna för att andra vänner inte behandlar dem väl. Och jag säger alltid samma sak; "Varför umgås du med dem om de får dej att inte må bra?" För är det inte därför man har vänner, för att de ska stötta en och få en att känna sej glad?

Jag kan själv känna så ibland, att jag har vänner som bitchar och ska visa sin makt över mej. Eller i alla fall vägrar att ge tillbaka så mycket som de tar. Det tar på ens krafter att umgås med sådana "vänner", och det har jag insett nu på senare tid. Därför försöker jag att välja mina vänner med omsorg och undvika dem som får mej att må dåligt. Gör det du med!

Men det allra värsta är när man har en riktigt, riktigt nära vän, som man älskar på riktigt, som vid vissa tillfällen kan visa prov på sånt här beteende. Man vet inte riktigt vad man ska göra, säger man upp vänskapen har min mist så mycket annat, men fortsätter det mår man inte bra. Och jag är så trött på att alltid behöva snacka allvar med vänner jag älskar, för även om man gör det på ett snällt och rättvist sätt är det fortfarande kritik och många har svårt för att ta det. Jobbigt.

/Elin

Kommentarer
Postat av: cornelia.

jag? :o <3

2009-11-04 @ 20:22:47
URL: http://jossanochcorre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0