BALLERINA

Jag gör research till min svenska-novell som handlar om hedersmord inom islam och hittade det här klippet:



En sjuttonårig flicka blir alltså stenad till döds av sina manliga släktingar pga. att hon blev kär i en kille från en annan sekt. De var inte gifta och hon hade inte konverterat till hans religion, men de hade setts tillsammans och det var tillräckligt för att skada hennes familjs heder. Därför blir hon stenad till döds framför hundratals människor, där INGEN ingriper.

Fyfan! Jag har verkligen INGENTING övers för sådant här. Och eftersom detta i stort sett bara förekommer inom islam gör det att många, även jag, får fördomar. Rätta mej om jag har fel, men inom islam finns ett enormt kvinnoförtryck som jag har svårt att acceptera och när jag ser sådant här späs det på ytterliggare. Vi ligger så pass långt fram i utvecklingen nu att även dessa länder borde inse att det inte lönar sej. Männen får enorm makt, men är det så samhället ska vara? Ska det byggas på rädsla? Nej, trodde inte det va.

Så, nu har jag fått skriva av mej, nu måste jag nanna.
Puss! /Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0