EMMIES FRU

Players. De finns överallt, i alla skolor, i alla vänskapskretsar. Och de är många. Alldeles för många.

Så vad definierar då en player? En som leker med andras känslor, som avverkar tjejer på löpande band (ja, det är trots allt faktiskt oftast killar) och som strular runt utan att bry sej om om någon blir sårad. De är officiellt hatade av allmänheten, men ändå fortsätter tjejer att gå på deras lögner.

Jag har bara en fråga; Seriöst, vad FAN tänker ni med? Ni träffar en tjej, ni beter er som att ni gillar henne. Hon faller handlöst. Och sen dissar du henne. Henne och femtioelva andra tjejer. Och oftast är ni så fega att ni inte ens kan dissa henne ärligt och förklara en giltig anledning för henne. Så ni väljer istället att förbli tysta och aldrig mer höra av er.

Vart fan tog respekten vägen? Vart har ni gjort av empatin? Har ni gömt undan den, eller föddes ni helt enkelt utan? För det allra värsta är att många killar inte ens anser att det de håller på med är fel. De tycker att det är helt lugnt att såra tjej efter tjej.

Jag tror den här typen av beteende kommer sej efter ett behov av bekräftelse. Ungefär som tjejer hela tiden klagar på sej själva, de vill inget hellre än att någon ska säga 'nej gumman, det där stämmer verkligen inte!'. Killar har en annan metod. De vill se om det är möjligt att få ännu en tjej att gilla en. Det är alltså inte tjejen ifråga de är ute efter, utan deras gensvar. Lyckas man få tjejen att gilla en har man lyckats. Ju fler tjejer du får omkull, desto mer lyckad är du.

Jag själv flyr från den här typen av killar. Nämn ordet player i samma mening som killens namn och jag blir genast skeptisk. Nästan jobbigt misstänksam. För jag vet att players sårar, och jag vet hur ont det gör så jag vill skydda mej själv i största mån. Jag ifrågsätter för mej själv varenda ord killen säger. Hur många andra tjejer har han sagt samma sak till? Hur många andra har han redan raggat på? Är det verkligen MEJ han vill ha, inte bara mitt intresse för honom?

Men ibland är det inte lätt. För players är charmiga, och de vet precis hur de ska göra för att man ska känna sej speciell. Så vi fortsätter gå på deras spel. Igen, och igen, och igen, och igen ..

Puss! /Elin

Kommentarer
Postat av: sofia

bra skrivit, håller med, it sucks, dem offerna bara förstör.

anhyway jag tjuvar den "vackra" skidbilden på oss, hoppas det är ok :D

2010-02-02 @ 23:08:42
URL: http://moaochsofia.blogg.se/
Postat av: elli

riktigt bra text elin!

2010-02-03 @ 15:42:37
Postat av: Calle

Elin är minsann en riktig funderare! :D

2010-02-03 @ 16:09:14
Postat av: Juliiiiiiia!

så rätt!

2010-02-03 @ 23:04:51
URL: http://justmytrash.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0