4129

Om en av era kompisar säger till dig, jag pallar verkligen inte din kompis, fy fan vad jobbig hon/han är. Så nej, jag vill inte träffa er. Skulle ni ta illa upp då?

Jag gör det i alla fall. Vet inte om det bara är jag, men jag tycker inte man säger så. Man kan göra det på ett så mycket bättre sätt. Det är nästan som att någon snackar skit om din kompis med dig. Det gör man bara inte.

Jag förstår heller inte varför det är så att om man umgås med någon som inte din kompis gillar, då plöttsligt blir hon/han sur fr du umgås med den personen. Visst, man blir väl lite påverkad av sina kompisar, en om man är en äkta vän ska man inte behöva välja. Det är bara att hålla inne sina känslor och lossas som du inte har något mot den personen för din kompis skull.

Jag har också jättesvårt för det men jag brukar alltid försöka för mina kompisars skull. Jag menar, hur roligt är det när ens kompisar är skitsura på varandra? Bätter bara att lägga det åt sidan och försöka komma över det. Så länge i alla fall.

Värt att tänka på

När ens kompis sviker än så är det jätteskönt att veta att man har sjuktbra vänner och en underbar pojkvän som finns där för en.

puss / emmie



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0