STOCKHOLM

Jag vet hur det känns
Jag vet hur ont det gör, hur hjärtat stryps och lungorna snörs åt

Jag vet vad du gör just nu
Jag vet hur tårarna aldrig slutar rinna, hur du inte får fram ett ord och hur du inte kan tänka klart

Jag vet att du aldrig har mått såhär dåligt
Jag vet att kärlek suger, att det inte är lätt och att du skulle gjort vad som helst för att slippa känna såhär

Men jag vet också att detta kommer bli bättre
Jag vet att det kommer bli lättare med tiden, att du kommer sluta gråta och att du kommer bli lycklig igen

Älskling, jag vet.


Skrev den här för lite mindre än ett år sedan, när jag precis återhämtat mej från en riktigt jobbig period och sedan dess har jag haft den sparad opublicerad på bloggen. Den har hjälpt mej att påminna mej själv om att världen inte går under för att allt inte går som det ska, utan att det mesta löser sej med tiden. Så tänkte att jag kunde lägga ut den här, som en påminnelse även för andra liksom.
Puss! /Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0