TINDRA

Jag vill vara bäst. I allt. Jag vill vara duktigast i skolan, vara bäst på att rida, vara snyggast, ha flest kompisar, vara den bästa flickvännen, ha snyggast kläder. Det spelar ingen roll att jag försöker intala mig själv att det inte går, att någon alltid kommer att vara lite snyggare och lite bättre, min hjärna vägrar släppa det. Det är skitjobbigt, för det gör att jag tar så hårt på misslyckanden. Har jag en dålig hårdag är min dag förstörd. Får jag VG på ett prov är min dag förstörd.

Ibland blir folk runtomkring mig arga för att jag blir besviken och ledsen när jag inte fått ett MVG i skolan. Men vet ni varför? För att plugga är det enda jag kan! Jag är helt enkelt inte snyggast, har flest kompisar eller är duktigast på att rida. Det har jag liksom redan accepterat, men skulle jag då sänka mej i skolan också har jag ingenting kvar. Då finns det ingenting som är speciellt för just mig, ingenting som gör mig till bäst. Så jag kämpar på, försöker hålla mina betyg uppe. Men det är fan inte lätt.

Godnatt! /Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0